Aquesta web utilitza la cookie _cfduid, propietat de CloudFare i persistent durant 1 any, usada només per identificar visites úniques fetes des de adreces IP compartides. Aquesta cookie no equival a cap identificador d'usuari a l'aplicació web ni emmagatzema cap tipus d'informació identificable personalment.
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de possibilitar l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament pel subscriptor o usuari, o amb l'única finalitat de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
DADES TÈCNIQUES
DATA Dissabte 5 d’octubre
HORA I PUNT DE SORTIDA Cotxes particulars
Sortirem divendres dia 4 d’octubre sobre les 15:00 desde diferents punts, amb la idea inicial de sopar i dormir al refugi de Bujaruelo, reservarem per dos dies, divendres i dissabte.
RECORREGUT 19,5km
DESNIVELL +2100m
DURADA 11h aprox
CAL PORTAR Equipament personal: el normal d’alta muntanya, arnés, crema solar i frontal.
Equipament col·lectiu: 1 corda de 30m
Àpats recorregut: esmorzar/dinar peel camí.
ASSEGURANÇA És obligatori estar federat amb la FEEC o equivalent.
NOTA IMPORTANT En cas de condicions meteorològiques adverses l’organització pot modificar la data, anular o modificar la sortida.
INSCRIPCIONS fins el dijous 19 de setembre al PLAY OFF. Dubtes i més informació:
– al grup de WhatsApp d’Alpinisme
PREUS
Reserva refugi Bujaruelo (Sopar dia 4 i esmorzars dia 5 i 6): 91€
A pagar per play-off…: 28€
A pagar al refugi……..: 63€
INTRODUCCIÓ
Sortida exigent i tècnica per la distància, desnivell i cresta. Per tant requereix bona preparació.
L’ascensió als Gabietos es fa pel pas de la Forqueta i aresta SO, continuant fins a Pico Royo i Taillón. El descens per la Bretxa de Roland i el port de Bujaruelo. La ruta resulta molt més entretinguda que la clàssica pujada al Taillón per el refugi de Serradets i la Bretxa (ruta d’anar i tornar).
La cresta dels Gabietos (PD) no té una gran dificultat tècnica però sí alguns passos aeris.
Com sempre, si tenim bon temps, té unes vistes impressionants des de qualsevol dels cims i permet gaudir de mig Pirineu.
ITINERARI
Sortirem del refugi d’hora, 7:00, ja que la ruta és llarga. Creuarem pel pont el riu Ara i recte amunt remuntant cap al port de Bujaruelo. En passar la cabana d’Elèctriques es gira a la dreta per un corriol que puja per la pedrera.
Entrem a la vall tancada de la Forqueta, al fons per la dreta es guanya el coll Forqueta de Gabieto (2.494m), girarem a l’esquerra creuant el vessant fins al barranc de Gabieto.
El remuntarem pel centre, superant la darrera pedrera per l’esquerra per guanyar el coll Anònim (2.842m).
Aquí comença la cresta, marcada amb fites que cal seguir per evitar complicacions. Enfilades amb bones agafades, algun pas lateral i algun aeri, sobretot al final fins arribar al Gabieto Occidental (3.034m). La carena fins a l’altre Gabieto Oriental (3.031m), és més senzilla i per la nostra dreta va el corriol.
Descendirem al coll de Gabietos, deixant a la nostra esquerra la glacera de Gabietos.
Per davant un altre tram de carena interessant. Iniciarem l’ascens pel cordal, per realitzar després una travessa per la vessant, una mica aèria, i ascendir al Pico Royo (3.040m).
Tenim el Taillón (3.144m) a la vista, accedint-hi per corriol o per la carena amb alguna trepadeta.
El descens per la ruta habitual amb boniques vistes del massís del Perdut, passarem pel costat del Dedo i sota les parets de la Punta Bazillac arribarem a la Brecha de Roland.
Ens quedarà una petita destrepa, creuar un parell de neveres i una baixada per fort pendent que ens portarà al refugi de Serradets.
Continuarem el descens creuant les cascades que desaigua la glacera del Taillón i Gabietos, cada cop mes reduïdes.
El sender ens porta al port de Bujaruelo i des d’aquí, seguint el GR, descendirem per la vall de Lapazosa fins a la cabana d’Elèctriques on connectem amb la ruta de pujada, que ens torna al punt d’inici.
Detalles